Art & CopyDoug Pray

Ze waren, jong, ambitieus en hadden revolutionaire ideeën die de wereld van de reclame en de consument voorgoed zou veranderen. George Lois, Mary Wells, Dan Wieden, Lee Clow en Hal Riney zijn op eerste zicht totaal onbekende namen, maar ze hebben dingen gemaakt die tot het collectief geheugen behoren. ‘Just Do It’ hoeft geen verdere uitleg, ‘Think Different’ haalde Apple uit het slop, ‘Morning in America’ was de campagne die Reagan zijn tweede ambtstermijn bezorgde. Dit zijn de echte ‘mad men’, die de inspiratie vormden voor de gelijknamige razend populaire HBO-reeks, maar die buiten hun vakgebied amper bekendheid genieten. Art & Copy brengt voor het eerst enkele van de meest invloedrijke (nog levende) mensen uit de reclame voor de camera. Zij wisten de aandacht te trekken van miljoenen en hen werkelijk te ontroeren. Vanuit de creatieve revolutie van de jaren ’60 brachten deze kunstenaars en schrijvers een rebelse geest in een wereld die vooral geassocieerd werd met middelmatigheid en manipulatie.



Vertoond op editie(s) 2010
Screened at edition(s) 2010

Info

REGIE Doug Pray
VS
2008 88 min.
Engels gesproken
Geen ondertiteling

Programmaonderdeel

Films in M

credits
Regie

Doug Pray

Productiehuis

Arthouse Films

Contactgegevens
Bekijk Contact info
(en screener)
(beschikbaar vanaf 20.03)